FABRİKA VERİLERİ
Motor tipi/silindir sayısı
Sıralı/4
Supap/eksantrik adedi
Silindir başına 4/2
Motor hacmi(cc)
1598
Maksimum güç(hp-d/d)
113/6000
Maksimum tork(Nm-d/d)
152/4200
Maksimum hız(km/s)
192
Şanzıman
5 ileri manuel
Güç aktarımı
Önden çekiş
Yakıt deposu(lt)
60
Bagaj hacmi(lt)
330
Ağırlık(kg)
1285
Yükleme kapasitesi(kg)
440
0-100 km/s hızlanma
11.1sn
Tüketim(mini/maksi/orta)(lt/100km)
5.9/12.6/7.9
Gürültü(50/100/130)km/s
62/68/72 db(A)
Aracın 2 Ekim 2003 yılında başlayan yolculuğu 25 ay boyunca şehir içi ve uzun mesafe kullanımlarıyla devam etti. Bu zaman aralığında aracı farklı yol koşullarında kullanma şansı bulan pilotlar, Renault Megane
hakkındaki bütün olumlu ve olumsuz özellikleri ortaya çıkardı. Ama aslı test 101543 km sonra 25 Kasım 2005’te gerçekleşen çarpışma testiydi. Bu çarpışma sonucunda pert olan Megane’ın serüveni böylece sona ermiş oldu. Peki bu yolculuk sonunda Megane acaba motor, güvenlik, karoser ve diğer mekanik aksamlar konusunda nasıl bir performans sergilemişti?
MOTOR
İYİ: Yapılan 100 bin km’nin üzerindeki mesafe sonucunda uzmanlar tarafından parçalarına ayrılarak incelenen motorun genel itibariyle iyi durumda olduğu gözlendi.
Bu karara varılmasında, uzun süreli test sonucunda dahi aracın motorunun aynı gücü üretebiliyor olması önemli
bir rol oynasa da hızlanma değerlerinin ilk günkü fabrika verileriyle aynı seviyede olması da göz ardı edilmemesi gereken bir özellik. Ayrıca silindir ve pistonlarda ölçülebilir bir aşınmaya rastlanmazken, endoskoplu ara kontrollerde kapalı alan
izolasyonlarının yeterli, supaplarda ise kurum birikmesinin olmadığı tespit edildi.
KÖTÜ: Aktarma sistemine bakıldığındaysa durumun o kadar iyi olmadığı görüldü. Debriyaj balatasında yorgunluk belirtileri görülürken, torsiyon yaylarında neredeyse hiç ön gerilme kabiliyeti kalmamıştı. Ara kontrolde direksiyon kolu eklemindeki aşınma, direksiyondaki 30 mm’lik boşluğun nedenini ortaya çıkardı. Diğer olumsuzluklar ise; diferansiyel kutusundaki yağ sızıntısı, aşınmış vites çubukları, supaplar, hidrolik direksiyon ve şaft eklemlerinden gelen sesler olarak sıralanabilir.
GÜVENLİK: Renault Megane Euro N-Cap çarpışma testlerinden 5 yıldız alan otomobiller arasında. Bu yüksek seviyedeki güvenlik notunu o günlerde kompakt sınıfın rekoru olan 33 puanla kazandığını unutmamak gerek. Peki 100 bin km sonra hala bu kadar güvenli mi? Cevap: Evet. Uzun dönem testi sonunda 64 km/s hızla gerçekleştirilen çarpışma testinde Megane aynı puan ile tekrar 5 yıldız almayı başarıyor. “Hiç mi değişiklik olmadı” diye sorulacak
olursa, “elbette bazı güvenlik zaafları oluştu”.Ancak bunlar göz ardı edilebilecek seviyede kaldı.
KAROSER VE DİĞER MEKANİK AKSAMLAR
İYİ: Geniş iç mekan, konforlu süspansiyon, rahat koltuklar. Megane, uzun yolculuklarda bile yolcularını yormayan bir otomobil. 200 km/s’ye ulaşabilen maksimum
hız 1.6 lt motorlu bir otomobil için iyi bir rakam. Ayrıca depo kapağının çevirmeye veya kilidi açmaya
gerek kalmadan yakıt ikmali yapabilmesi güzel bir özellik. Diğer taraftan buzlu yolların bile Megane’ı durduramıyor olması her türlü yol durumuyla baş edebilecek seviyede olduğunu gösteriyor.
KÖTÜ: Tipik Renault özellikleri gösteren bu otomobil
de 60 bininci km’ye kadar iyi bir görüntü çizdi, ancak daha sonra problemler başladı. Bunları kısa kısa
yazacak olursak; klimanın çalışmaması, tavan kirişleri için tamirat gerekmesi, Xenon farların yükseklik ayar sistemlerinin, elektrikli camların, sinyal lambalarının problem çıkarması bunlardan bazıları. Elektrikli cam mekanizmalarının ard arda bozulması ve çamurluktaki yan sinyallerin yerinden sık sık çıkması (2004’ten itibaren yerlerine sabitlendiler) can sıkıcı problemlerdi. Ancak bununla da sınırlı kalmadı. Ateşleme modülünün aşınmış olması, sadece 41 bin km sonunda son susturucunun tamamen pas tutmuş olması, 24 bininci km’ye gelmeden kilitleri açıp kapatırken anahtar kullanımına gerek bırakmayan kartın üzerindeki işaretlerin silinmesi, direksiyon ve vites kolunun yüzeyinde araç daha 6500 km’deyken aşınmaların başlaması, kalorifer düğmesi maksimuma ayarlıyken CD’li müzik sisteminin görev yapmaması karşımıza çıkan diğer problemler oluyor. Uyumlu çalışmayan gaz kelebeği ile debriyajın kavrama noktası otomobilin zayıflıkları arasında. Önce yavaş ardından bir anda tepki veren frenler alışkanlık gerektiriyor.
Alıntı
Motor tipi/silindir sayısı
Sıralı/4
Supap/eksantrik adedi
Silindir başına 4/2
Motor hacmi(cc)
1598
Maksimum güç(hp-d/d)
113/6000
Maksimum tork(Nm-d/d)
152/4200
Maksimum hız(km/s)
192
Şanzıman
5 ileri manuel
Güç aktarımı
Önden çekiş
Yakıt deposu(lt)
60
Bagaj hacmi(lt)
330
Ağırlık(kg)
1285
Yükleme kapasitesi(kg)
440
0-100 km/s hızlanma
11.1sn
Tüketim(mini/maksi/orta)(lt/100km)
5.9/12.6/7.9
Gürültü(50/100/130)km/s
62/68/72 db(A)
Aracın 2 Ekim 2003 yılında başlayan yolculuğu 25 ay boyunca şehir içi ve uzun mesafe kullanımlarıyla devam etti. Bu zaman aralığında aracı farklı yol koşullarında kullanma şansı bulan pilotlar, Renault Megane
hakkındaki bütün olumlu ve olumsuz özellikleri ortaya çıkardı. Ama aslı test 101543 km sonra 25 Kasım 2005’te gerçekleşen çarpışma testiydi. Bu çarpışma sonucunda pert olan Megane’ın serüveni böylece sona ermiş oldu. Peki bu yolculuk sonunda Megane acaba motor, güvenlik, karoser ve diğer mekanik aksamlar konusunda nasıl bir performans sergilemişti?
MOTOR
İYİ: Yapılan 100 bin km’nin üzerindeki mesafe sonucunda uzmanlar tarafından parçalarına ayrılarak incelenen motorun genel itibariyle iyi durumda olduğu gözlendi.
Bu karara varılmasında, uzun süreli test sonucunda dahi aracın motorunun aynı gücü üretebiliyor olması önemli
bir rol oynasa da hızlanma değerlerinin ilk günkü fabrika verileriyle aynı seviyede olması da göz ardı edilmemesi gereken bir özellik. Ayrıca silindir ve pistonlarda ölçülebilir bir aşınmaya rastlanmazken, endoskoplu ara kontrollerde kapalı alan
izolasyonlarının yeterli, supaplarda ise kurum birikmesinin olmadığı tespit edildi.
KÖTÜ: Aktarma sistemine bakıldığındaysa durumun o kadar iyi olmadığı görüldü. Debriyaj balatasında yorgunluk belirtileri görülürken, torsiyon yaylarında neredeyse hiç ön gerilme kabiliyeti kalmamıştı. Ara kontrolde direksiyon kolu eklemindeki aşınma, direksiyondaki 30 mm’lik boşluğun nedenini ortaya çıkardı. Diğer olumsuzluklar ise; diferansiyel kutusundaki yağ sızıntısı, aşınmış vites çubukları, supaplar, hidrolik direksiyon ve şaft eklemlerinden gelen sesler olarak sıralanabilir.
GÜVENLİK: Renault Megane Euro N-Cap çarpışma testlerinden 5 yıldız alan otomobiller arasında. Bu yüksek seviyedeki güvenlik notunu o günlerde kompakt sınıfın rekoru olan 33 puanla kazandığını unutmamak gerek. Peki 100 bin km sonra hala bu kadar güvenli mi? Cevap: Evet. Uzun dönem testi sonunda 64 km/s hızla gerçekleştirilen çarpışma testinde Megane aynı puan ile tekrar 5 yıldız almayı başarıyor. “Hiç mi değişiklik olmadı” diye sorulacak
olursa, “elbette bazı güvenlik zaafları oluştu”.Ancak bunlar göz ardı edilebilecek seviyede kaldı.
KAROSER VE DİĞER MEKANİK AKSAMLAR
İYİ: Geniş iç mekan, konforlu süspansiyon, rahat koltuklar. Megane, uzun yolculuklarda bile yolcularını yormayan bir otomobil. 200 km/s’ye ulaşabilen maksimum
hız 1.6 lt motorlu bir otomobil için iyi bir rakam. Ayrıca depo kapağının çevirmeye veya kilidi açmaya
gerek kalmadan yakıt ikmali yapabilmesi güzel bir özellik. Diğer taraftan buzlu yolların bile Megane’ı durduramıyor olması her türlü yol durumuyla baş edebilecek seviyede olduğunu gösteriyor.
KÖTÜ: Tipik Renault özellikleri gösteren bu otomobil
de 60 bininci km’ye kadar iyi bir görüntü çizdi, ancak daha sonra problemler başladı. Bunları kısa kısa
yazacak olursak; klimanın çalışmaması, tavan kirişleri için tamirat gerekmesi, Xenon farların yükseklik ayar sistemlerinin, elektrikli camların, sinyal lambalarının problem çıkarması bunlardan bazıları. Elektrikli cam mekanizmalarının ard arda bozulması ve çamurluktaki yan sinyallerin yerinden sık sık çıkması (2004’ten itibaren yerlerine sabitlendiler) can sıkıcı problemlerdi. Ancak bununla da sınırlı kalmadı. Ateşleme modülünün aşınmış olması, sadece 41 bin km sonunda son susturucunun tamamen pas tutmuş olması, 24 bininci km’ye gelmeden kilitleri açıp kapatırken anahtar kullanımına gerek bırakmayan kartın üzerindeki işaretlerin silinmesi, direksiyon ve vites kolunun yüzeyinde araç daha 6500 km’deyken aşınmaların başlaması, kalorifer düğmesi maksimuma ayarlıyken CD’li müzik sisteminin görev yapmaması karşımıza çıkan diğer problemler oluyor. Uyumlu çalışmayan gaz kelebeği ile debriyajın kavrama noktası otomobilin zayıflıkları arasında. Önce yavaş ardından bir anda tepki veren frenler alışkanlık gerektiriyor.
Alıntı