SeNCaN FoRuM || Ödev Arşivi || MP3 Tanıtımı || Resim | Video | Online Mp3 Dinleme | Şiir Forum

2003 Model Renault Megane HB.... Hosgel11



Join the forum, it's quick and easy

SeNCaN FoRuM || Ödev Arşivi || MP3 Tanıtımı || Resim | Video | Online Mp3 Dinleme | Şiir Forum

2003 Model Renault Megane HB.... Hosgel11

SeNCaN FoRuM || Ödev Arşivi || MP3 Tanıtımı || Resim | Video | Online Mp3 Dinleme | Şiir Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

SeNCaN FoRuM || Ödev Arşivi || MP3 Tanıtımı || Resim | Video | Online Mp3 Dinleme | Şiir Forum'a HoŞGeLDiN; Misafir !
Toplam 0 Mesajın Var.
Son Üyemiz : https://sencan.yetkin-forum.com/u379
Son Ziyaretiniz: Perş. 01 Ocak 1970


3 posters

    2003 Model Renault Megane HB....

    okan kurt
    okan kurt
    SeNCaN FoRuM||Süper Aktif
    SeNCaN FoRuM||Süper Aktif


    Cinsiyet Cinsiyet : Erkek

    Burç Burç : Oğlak
    Üye Numarası Üye Numarası : 224
    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 481
    Yaş Yaş : 32
    Yaşadığım yer Yaşadığım yer : kozan
    Meslek Meslek : öğrenci
    Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 13/11/08
    Takım Takım : Fenerbahçe

    Kişisel İleti
    Başarı Puanı:
    2003 Model Renault Megane HB.... Img_left35/1002003 Model Renault Megane HB.... Red_fa10  (35/100)
    Online Durumu:
    2003 Model Renault Megane HB.... Img_left65/1002003 Model Renault Megane HB.... Green_10  (65/100)
    Seviye:
    2003 Model Renault Megane HB.... Img_left45/1002003 Model Renault Megane HB.... Empty_bar_bleue  (45/100)

    2003 Model Renault Megane HB.... Empty 2003 Model Renault Megane HB....

    Mesaj tarafından okan kurt Perş. 18 Ara. 2008, 16:08

    FABRİKA VERİLERİ

    Motor tipi/silindir sayısı


    Sıralı/4

    Supap/eksantrik adedi


    Silindir başına 4/2

    Motor hacmi(cc)


    1598

    Maksimum güç(hp-d/d)


    113/6000

    Maksimum tork(Nm-d/d)


    152/4200

    Maksimum hız(km/s)


    192

    Şanzıman


    5 ileri manuel

    Güç aktarımı


    Önden çekiş

    Yakıt deposu(lt)


    60

    Bagaj hacmi(lt)


    330

    Ağırlık(kg)


    1285

    Yükleme kapasitesi(kg)


    440

    0-100 km/s hızlanma


    11.1sn

    Tüketim(mini/maksi/orta)(lt/100km)


    5.9/12.6/7.9

    Gürültü(50/100/130)km/s


    62/68/72 db(A)




    Aracın 2 Ekim 2003 yılında başlayan yolculuğu 25 ay boyunca şehir içi ve uzun mesafe kullanımlarıyla devam etti. Bu zaman aralığında aracı farklı yol koşullarında kullanma şansı bulan pilotlar, Renault Megane

    hakkındaki bütün olumlu ve olumsuz özellikleri ortaya çıkardı. Ama aslı test 101543 km sonra 25 Kasım 2005’te gerçekleşen çarpışma testiydi. Bu çarpışma sonucunda pert olan Megane’ın serüveni böylece sona ermiş oldu. Peki bu yolculuk sonunda Megane acaba motor, güvenlik, karoser ve diğer mekanik aksamlar konusunda nasıl bir performans sergilemişti?



    MOTOR



    İYİ: Yapılan 100 bin km’nin üzerindeki mesafe sonucunda uzmanlar tarafından parçalarına ayrılarak incelenen motorun genel itibariyle iyi durumda olduğu gözlendi.

    Bu karara varılmasında, uzun süreli test sonucunda dahi aracın motorunun aynı gücü üretebiliyor olması önemli

    bir rol oynasa da hızlanma değerlerinin ilk günkü fabrika verileriyle aynı seviyede olması da göz ardı edilmemesi gereken bir özellik. Ayrıca silindir ve pistonlarda ölçülebilir bir aşınmaya rastlanmazken, endoskoplu ara kontrollerde kapalı alan

    izolasyonlarının yeterli, supaplarda ise kurum birikmesinin olmadığı tespit edildi.



    KÖTÜ: Aktarma sistemine bakıldığındaysa durumun o kadar iyi olmadığı görüldü. Debriyaj balatasında yorgunluk belirtileri görülürken, torsiyon yaylarında neredeyse hiç ön gerilme kabiliyeti kalmamıştı. Ara kontrolde direksiyon kolu eklemindeki aşınma, direksiyondaki 30 mm’lik boşluğun nedenini ortaya çıkardı. Diğer olumsuzluklar ise; diferansiyel kutusundaki yağ sızıntısı, aşınmış vites çubukları, supaplar, hidrolik direksiyon ve şaft eklemlerinden gelen sesler olarak sıralanabilir.



    GÜVENLİK: Renault Megane Euro N-Cap çarpışma testlerinden 5 yıldız alan otomobiller arasında. Bu yüksek seviyedeki güvenlik notunu o günlerde kompakt sınıfın rekoru olan 33 puanla kazandığını unutmamak gerek. Peki 100 bin km sonra hala bu kadar güvenli mi? Cevap: Evet. Uzun dönem testi sonunda 64 km/s hızla gerçekleştirilen çarpışma testinde Megane aynı puan ile tekrar 5 yıldız almayı başarıyor. “Hiç mi değişiklik olmadı” diye sorulacak

    olursa, “elbette bazı güvenlik zaafları oluştu”.Ancak bunlar göz ardı edilebilecek seviyede kaldı.



    KAROSER VE DİĞER MEKANİK AKSAMLAR



    İYİ: Geniş iç mekan, konforlu süspansiyon, rahat koltuklar. Megane, uzun yolculuklarda bile yolcularını yormayan bir otomobil. 200 km/s’ye ulaşabilen maksimum

    hız 1.6 lt motorlu bir otomobil için iyi bir rakam. Ayrıca depo kapağının çevirmeye veya kilidi açmaya

    gerek kalmadan yakıt ikmali yapabilmesi güzel bir özellik. Diğer taraftan buzlu yolların bile Megane’ı durduramıyor olması her türlü yol durumuyla baş edebilecek seviyede olduğunu gösteriyor.



    KÖTÜ: Tipik Renault özellikleri gösteren bu otomobil

    de 60 bininci km’ye kadar iyi bir görüntü çizdi, ancak daha sonra problemler başladı. Bunları kısa kısa

    yazacak olursak; klimanın çalışmaması, tavan kirişleri için tamirat gerekmesi, Xenon farların yükseklik ayar sistemlerinin, elektrikli camların, sinyal lambalarının problem çıkarması bunlardan bazıları. Elektrikli cam mekanizmalarının ard arda bozulması ve çamurluktaki yan sinyallerin yerinden sık sık çıkması (2004’ten itibaren yerlerine sabitlendiler) can sıkıcı problemlerdi. Ancak bununla da sınırlı kalmadı. Ateşleme modülünün aşınmış olması, sadece 41 bin km sonunda son susturucunun tamamen pas tutmuş olması, 24 bininci km’ye gelmeden kilitleri açıp kapatırken anahtar kullanımına gerek bırakmayan kartın üzerindeki işaretlerin silinmesi, direksiyon ve vites kolunun yüzeyinde araç daha 6500 km’deyken aşınmaların başlaması, kalorifer düğmesi maksimuma ayarlıyken CD’li müzik sisteminin görev yapmaması karşımıza çıkan diğer problemler oluyor. Uyumlu çalışmayan gaz kelebeği ile debriyajın kavrama noktası otomobilin zayıflıkları arasında. Önce yavaş ardından bir anda tepki veren frenler alışkanlık gerektiriyor.



    Alıntı
    seyith@n
    seyith@n
    SeNCaN FoRuM|| Z. Mod
    SeNCaN FoRuM|| Z. Mod


    Cinsiyet Cinsiyet : Erkek

    Burç Burç : Boğa
    Üye Numarası Üye Numarası : 31
    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 912
    Yaş Yaş : 32
    Yaşadığım yer Yaşadığım yer : adana
    Meslek Meslek : öğrenci
    Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 08/06/08
    Takım Takım : Fenerbahçe

    Kişisel İleti
    Başarı Puanı:
    2003 Model Renault Megane HB.... Img_left65/1002003 Model Renault Megane HB.... Red_fa10  (65/100)
    Online Durumu:
    2003 Model Renault Megane HB.... Img_left65/1002003 Model Renault Megane HB.... Green_10  (65/100)
    Seviye:
    2003 Model Renault Megane HB.... Img_left65/1002003 Model Renault Megane HB.... Empty_bar_bleue  (65/100)

    2003 Model Renault Megane HB.... Empty Geri: 2003 Model Renault Megane HB....

    Mesaj tarafından seyith@n Paz 21 Ara. 2008, 14:08

    paylaşım için teşkkürler
    paylasiminkalbi
    paylasiminkalbi
    SeNCaN FoRuM||Yeni Üye
    SeNCaN FoRuM||Yeni Üye


    Cinsiyet Cinsiyet : Erkek

    Burç Burç : Balık
    Üye Numarası Üye Numarası : 372
    Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 24
    Yaş Yaş : 28
    Yaşadığım yer Yaşadığım yer : İST
    Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 09/09/11
    Takım Takım : Türkiye

    Kişisel İleti
    Başarı Puanı:
    2003 Model Renault Megane HB.... Img_left2/1002003 Model Renault Megane HB.... Red_fa10  (2/100)
    Online Durumu:
    2003 Model Renault Megane HB.... Img_left7/1002003 Model Renault Megane HB.... Green_10  (7/100)
    Seviye:
    2003 Model Renault Megane HB.... Img_left2/1002003 Model Renault Megane HB.... Empty_bar_bleue  (2/100)

    2003 Model Renault Megane HB.... Empty Geri: 2003 Model Renault Megane HB....

    Mesaj tarafından paylasiminkalbi Ptsi 12 Eyl. 2011, 11:46

    Çok teşekür ederiz.

      Forum Saati C.tesi 27 Nis. 2024, 21:35